Tuesday, May 12, 2009

'mee udang banjir Kuala Sepetang'


Hari ni nak cite pasal 'mee udang banjir Kuala Sepetang' yang aku n kawan sekelas makan time kita orang buat lawatan kat sane nun....bukan ape..kan orang asyik perkatakan pasal mee udang kat Kuala Sepetang tu kan..aku tau pasal mee udang ni pun kat majalah 3, nak jugak rasa mee udang ni sampai majalah 3 boleh buat news. Best sangat ke rasa dia sampai orang ramai sampai tersepak yang oder mee udang kat sana. Pastu dah alang-alang ke Taiping ape lagi kite org gigih la cari jalan camne nak ke sana dengan menaiki bas IPGM Kampus Pulau Pinang. Rombongan Cik Kiah nak makan mee udang....yela, sekali sekala g sana memang la x lepaskan peluang nak merasa mee udang yang orang kata famous tu kan....akhirnye cari punye cari....usaha kami berhasilll...hhehehhehe.....memang kedai tu ramai orang...semua tengah merasa masakan yang berasaskan udang yang ala-ala selambak gitu...Dah udang selambak, aku siap minta tambah lagi udang...ala dah nak makan, makan betul-betul ar. Bukan boleh mai selalu pun, tibai biaq cukup-cukup. kalo x percaya korang layankan je la gambar kat atas ni ek....memangla orang kata mee udang banjir, sebabnya udangnye memang banyak gile....Bagi aku mee ni boleh sangat ar makan, dari segi rasa dan kuantiti apa yang ada tu memang berbaloi ar.....Rasa nak kata sedap sangat tu dak jugak, tak sedap pun dak jugak...tapi hari tu sampai menjilat jari aku dibuatnya....Tunggu aku pasti ke sana lagi.

No comments:

Post a Comment